Op internet circuleert een bericht wat lijkt om een interne mededeling van Tesla waarin aangegeven wordt dat de manier waarop de kosten van het superchargen in rekening gebracht worden is veranderd.

Voorheen werd enkel een rekening verzonden voor de stroom die daadwerkelijk in de accu terecht komt. Het verbruik voor bijvoorbeeld de verwarming in de auto tijdens het laden, en de systemen als batterij-verwarminig werden niet in rekening gebracht.

Met deze verandering zal alle stroom die tijdens het superchargen naar de auto gaat in rekening gebracht wordt. Volgens de mail kan het een verschil met de oude situatie betekenen van 10 tot 25 KWH waarbij dit vooral in koude omgevingen het geval zal zijn.

Onderstaande de complete tekst van het bericht:

—————————————–

Service Snapshot NA
Friday | January 10, 2020

Supercharging Billing Update

The calculation used to bill for Supercharging had been updated. Owners will also be billed for KWHs consumed by the car going towards the HVAC system, battery heater, and other HV loads during the session. Previously, owners were only billed for the energy used to charge the battery during the charging session.

Why did this change occur?

This feature now accurately reflects the value delivered to the customer and the cost incurred by Tesla.

How are owners affected?

Owners may see a noticeable increase in billed KWH if they are using energy-consuming features while charging, e.g. air-conditioning, heating etc. This is more likely in extreme climates and could be a 10-25 kWh difference from what a customer experienced previously.

Who do we send concerns to?

If a customer is concerned with the calculations please email ownerfeedback@tesla.com. 

If a customer has an unrelated billing issue please review the updated resources for the appropriate escalation path.

———————————————

Wat wij ervan denken:
Het is goed om dit te weten omdat bij koud weer je dus best wat meer zult laden bij een supercharger. Aan de andere kant ben ik eigenlijk verbaasd dat het niet al zo werkte. Het lijkt mij eerlijk gezegd logisch dat Tesla alle stroom die je tijdens het laden verbruikt moet betalen. Alle andere laadstations werken ook op deze wijze. 
 
Wat jullie ervan denken: